Pages

Friday, April 03, 2015

7things

Ich hatte die Anfänge bei meinen ‘on my needles’ post schon gezeigt. Ich habe für Regina Moessmer (Ilsebill309) den Pullover 7things Probe gestrickt. Ich habe mich für Merino entschieden und mit der 4,5er Nadel ging der Pullover auch recht schnell von der Hand.

Der Pullover sitzt sehr gut und ist sehr angenehm zu tragen. Ich haben ihn jetzt an wärmeren Tagen anstatt einer Jacke angehabt.

7things1

7things2

7things3

Pattern: 7things by Regina Moessmer (Testpattern)
Needles: 4,5 US 7
Yarn: Katia Merino Sport, 8.5 skeins yarns dark blue, 5 skeins light blue
Heike’s Wolltruhe, Rüsselsheim-Königstädten

***

I already showed the beginnings of this sweater in ‘on my needles’ posts during the last weeks. It’s a test knit for Regina Moessmer (Ilsebill309) of her 7things sweater. I used Merino and with needles size US 7 is was a fast knit.

The sweater fits perfect and it is very nice to wear. On warmer days the sweater replaced my coat.

1 comment:

Angelikas quilts and knits said...

Hallo Katja,
der Pulli ist klasse geworden. Was ist jetzt auf den Nadeln ?

Liebe Grüße
Angelika