Pages

Friday, June 25, 2010

Flower Garden / Hexagon Blumen


Via Onlyangelikas Blog I found the One Flower Wednesday on Karen's Journey of a Quilter.

Some time ago I started a grandmother's flowergarden made of scraps. But then I re-started knitting and I reduced handpiecing. When I saw the flowers on Angelika's blog I digged for the box with the flowers and started piecing a few. Last week I managed to make five flowers and I pieced a few hexagons together. I don't have a designed layout. I just piece them together.


****
Über den Blog von Angelika habe ich den Blumenmittwoch auf dem Blog von Karen: Journey of a Quilter gefunden.

Vor einiger Zeit habe ich einen Grandmother's flowergarden aus Resten angefangen. Aber dann habe ich wieder mit dem Stricken angefangen und ich habe nur noch wenig von Hand genäht. Als ich jetzt die Blümchen auf Angelikas Blog gesehen habe, habe ich die Box mit den Blumen wieder ausgegraben und habe ein paar genäht. Letzte Woche habe ich fünf Blumen gelieselt und ich habe ein paar Hexagons zusammengenäht. Ich habe ein geplantes Design. Ich nähe sie einfach zusammen.

5 comments:

Angelika said...

Das sieht doch schon richtig gut aus :-) Welche Seitenlänge haben deine Sechsecken ?
Liebe Grüße
Angelika

Theresa said...

Hi Katja, your flowers are lovely and I very much like your green path.

marion said...

You used nice colours for this adventurous garden ;>)

Karen said...

Welcome to One Flower Wednesday! Your flowers are beautiful!!

Leanne said...

ooh I love how you have an insect in your garden

Love Leanne NZ