Pages

Saturday, February 11, 2017

{Patchwork} Quiltathon February

Judy at Patchworktimes called for Quiltathon February (from Weds till today). I missed January and fought for some spare time (between  kids, school, driving kids around, household and work) to quickly finish a quilttop for charity (you spot the mistake, quick means that your work ends up untidy and you have to correct your seams).

The blocks were already finished and I had to piece the top. It is a string X quilt design (by Bonnie Hunter). The top is to small for donation so I will add some borders (maybe next quiltathon 24 – 27 of March).

I like to watch some youtube videos while stitching. My first choice is Bonnie Hunter quiltcam. If I already watched the latest one I watch stitch TV show with Lynn and Pam.

Find out what the other participants of quiltathon did.

Judy von Patchworktimes hat zum Quiltathon im Februar (Mittwoch bis Samstag) gerufen. Den Januar hatte ich verpasst und für Februar habe ich mir ein bisschen freie Zeit erkämpft (zwischen Kinder, Schule, nachmittäglichen Taxifahrten der Kinder, Haushalt und Arbeit), um schnell ein Spendenquilttop zu nähen (ihr seht den Fehler, schnell heißt unordentlich und nacharbeiten).

Die Blöcke waren schon fertig und ich musste sie nur zusammensetzten. Es ist ein String X Quilt (von Bonnie Hunter). Das Top ist zum Spenden zu klein und ich werde noch einen Rand hinzufügen (vielleicht beim nächsten Quiltathon vom 24. – 27. März).

Ich liebe es, youtube Videos beim Nähen zu schauen. Meine erste Wahl ist Quiltcam von Bonnie Hunter. Wenn ich da aber schon auf dem Laufenden bin, dann schaue ich die Stitch TV Show mit Lynn and Pam.

Die Linkliste zum Quiltathon findet ihr hier.

3 comments:

Angelikas quilts and knits said...

Hallo Katja,
der Quilt sieht schön bunt und fröhlich aus. Ich glaube nicht, dass ich mich von ihm trennen könnte :-)

Liebe Grüße
Angelika

Bente-I like to QuiltBlog said...

Quiltathon hört sich an als ob das genau die richtige Sportart für mich ist ;-) Ich werde sofort dein Link verfolgen und mir das angucken.
Ich finde den Quilt super schön!
Liebe Grüße
Bente

Dar said...

I love your string X quilt from Bonnie Hunter's pattern. I too am a Bonnie Hunter follower. Have made many of her patterns. Yours is lovely. Good job.